Tips om jouw website te verbeteren #3 Contactmomenten creëren

Veel mensen die een website laten maken denken vooral aan een mooie website. Belangrijker is de vraag hoe je jouw website effectief maakt.

Tip #3 : Contactmomenten creëren

Mensen betalen jou het liefst ergens voor wanneer ze jou al een beetje kennen. Uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 6 tot 10 contactmomenten zijn voor men overgaat tot aanschaf. Het is dus van belang dat jij die contactmomenten gaat creëren. Denk maar even na:

Wanneer jij iemand ontmoet, is dat een eerste contact, of dat nu real life is, of op social media. Ze krijgen dan jouw kaartje of een link en komen op jouw website #contactmoment2.

Op jouw site lezen ze wat en krijgen ze vertrouwen dat jij een expert bent in jouw vakgebied. Misschien zijn ze direct al zo overtuigd dat ze in gaan op jouw uitnodiging om contact op te nemen = contactmoment#3.

Het kan ook zijn dat ze jouw dienst nu niet nodig hebben. Of dat ze toch eerst meer willen weten. Het mooiste is wanneer jouw bezoekers dan hun mailadres aan jou willen geven. Want dat geeft jou de mogelijkheid een relatie met ze op te bouwen. Dit is zo waardevol dat je ze graag bedankt. Met een gratis e-book, een korte cursus of een andere waardevolle weggever. Daarmee creëer jij contactmoment#4 tot en met #oneindig.

En denk je nu ‘ja dat is leuk, maar past niet bij mijn aanbod?’

Want ik heb een B&B dus wat kan ik daar nou over schrijven?

En ik houd niet van computers en ik heb geen zin om continu online te moeten zijn?

Neem dan contact op voor een inspiratiegesprek. Ik weet zeker dat we iets kunnen bedenken dat èn bij jou past èn je website effectiever maakt.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *